7. Nauczanie zdalne do końca lutego
Od poniedziałku, 15 lutego br. przez najbliższe dwa tygodnie szkoły i placówki oświatowe będą funkcjonowały na dotychczasowych zasadach. Dzieci z przedszkoli i uczniowie klas I-III szkół podstawowych nadal będą miały zajęcia stacjonarne w placówkach i w szkołach, z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego, określonych w wytycznych MEiN, Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Uczniowie klas IV–VIII szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży, szkół podstawowych dla dorosłych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego, centrów kształcenia zawodowego, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych, domów wczasów dziecięcych i szkolnych schronisk młodzieżowych do końca lutego br. uczą się zdalnie, poza wyjątkami dotyczącymi kształcenia zawodowego.
Kolejne decyzje dotyczące funkcjonowania szkół i placówek będą podejmowane pod koniec lutego.
6. Dzień Bezpiecznego Internetu
We wtorek 9 lutego obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu. W obecnych czasach zwracanie dzieciom na bezpieczeństwo w sieci oraz racjonalne korzystanie z jego zasobów jest niezwykle istotne. Poniżej znajduję się link do projektu edukacyjnego Akademii NASK
>>> Materiały edukacyjne projektu "Plik i folder" <<<
Plik i Folder to bohaterowie projektu, który jest wynikiem współpracy NASK z Grupą Artystyczną Zygzaki. Te dwie fikcyjne postaci wprowadzają dzieci w wirtualny świat, tłumaczą jego podstawowe pojęcia, ostrzegają przez czyhającymi w nim zagrożeniami oraz uczą, jak postępować w trudnych sieciowych sytuacjach. Materiały edukacyjne projektu "Plik i Folder" adresowane są dla dzieci ze szkoły podstawowej.
3. Klasyfikacja półroczna
Szanowni Rodzice!
Zbliża się klasyfikacja śródroczna. Kończymy I półrocze br. roku szkolnego w wyjątkowych okolicznościach, w związku z tym chciałabym Państwu przekazać kilka informacji, jak się do tego przygotowujemy. Z uczniami pracujemy na bieżąco, łączymy się – głównie przez Teamsa lub ZOOMA. Nauczyciele korzystają też z innych platform, które pomagają również uatrakcyjnić zajęcia. Z pracy uczniów jesteśmy zadowoleni, wszyscy pracują na miarę Swoich możliwości. Zgłaszane przez Rodziców problemy techniczne, w tym brak sprzętu też staramy się na bieżąco rozwiązywać ( szkoła udostępniła potrzebującym rodzinom laptopy). Zajęcia, jak Państwo wiecie, realizowane są zgodnie z planem nauczania, czyli planem lekcji.
Śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną ocenę klasyfikacyjną z zachowania – wychowawca klasy.
Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy, ale zobowiązany jest zasięgnąć opinii:
- nauczycieli uczących w klasie,
- uczniów danej klasy oraz
- ocenianego ucznia.
Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danego oddziału stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły.
Decydując o sposobie oceniania zachowania uczniów w zdalnym nauczaniu nauczyciel bierze również pod uwagę:
- pilność i terminowość w przesyłaniu zadanych prac,
- zaangażowanie w wypełnianie obowiązków lekcyjnych,
- jakość prac domowych,
- samodzielność, zaangażowanie i systematyczność w wykonywaniu prac,
- bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych,
- zdalną pomoc kolegom w nauce,
- dbałość o zdrowie i przestrzeganie zasad w sytuacji zagrożeń.
Nauczyciele wykorzystują (między innymi) następujące sposoby oceniania podczas realizacji nauczania zdalnego:
- praca domowa (prace pisemne, karty pracy, zdjęcie wykonanej pracy, nagranie itp.),
- wypracowanie,
- udział w dyskusjach on-line, wypowiedź na forum,
- inne prace np.: referaty, prezentacje, projekty itp.,
- rozwiązywanie testów,
- wszelkie formy aktywności wskazane przez nauczyciela,
- odpowiedź ustną,
- oceniamy zaangażowanie ucznia w trakcie konkretnej lekcji lub podsumowujemy określony okres pracy podczas zdalnego nauczania (ocena jest wystawiana na podstawie systematycznej pracy, zadań domowych i innych aktywności wskazywanych przez nauczyciela).
W klasach I–III szkoły podstawowej śródroczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródroczna ocena klasyfikacyjna z zachowania są ocenami opisowymi.
Ocenianie ucznia w ramach nauczania indywidualnego:
W indywidualnym nauczaniu realizuje się wszystkie obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Uczeń otrzymuje oceny śródroczne ze wszystkich zajęć edukacyjnych oraz ocenę zachowania.
Zdaję sobie sprawę, jak wielkim wyzwaniem jest ta nowa forma nauczania i klasyfikowaniadla uczniów, dla Państwa i dla nauczycieli oraz ile wymaga pracy. Jestem przekonana, że wzajemna współpraca i otwartość na nową sytuację przyniesie w naszej szkole dobre rezultaty. Proszę o zachowanie przez uczniów spokoju, uczestniczenie w zajęciach i wykorzystanie tego czasu na samorozwój.
Informacja o terminach konsultacji z uczniami lub rodzicami zostanie przekazana poprzez dziennik elektroniczny.
Życzę dużo zdrowia.
Z wyrazami szacunku,
Krystyna Janiszewska
2. Konsultacje z psychologiem
Szanowni Rodzice!
Serdecznie zapraszam do szkoły na spotkanie - konsultacje (chętnych Rodziców) z psychologiem - Panią Mariolą Kujańską.
Pani psycholog będzie do Waszej dyspozycji:
- 10 grudnia 2020r. w godz. 14.00 - 15.30,
- 16 grudnia 2020r. w godz. 16.00 - 17.30.
Tematem konsultacji będzie: "Jak wspierać odporność psychiczną dzieci w okresie zdalnego nauczania". Myślę, że Pani psycholog może udzielić również porad w rozwiązaniu ważnych dla Was problemów.
Proszę o zachowanie na terenie szkoły reżimu sanitarnego.
Pozdrawiam serdecznie,
Krystyna Janiszewska
11. Zmiany na egzaminie ósmoklasisty
W 2021 roku egzamin ósmoklasisty i egzamin maturalny będą przeprowadzone wyjątkowo na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie jak w ubiegłych latach na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej. Mamy opracowaną propozycję wymagań egzaminacyjnych z poszczególnych przedmiotów egzaminacyjnych, którą chcemy teraz poddać publicznej dyskusji. Zmianie powinny ulec również arkusze egzaminacyjne, chcemy pokazać na czym te zmiany będą polegały. Do końca grudnia będą gotowe przepisy, a także aneksy do informatorów, dzięki którym można spokojnie przygotować się do egzaminów.
Wymagania egzaminacyjne to istotne wytyczne dla nauczycieli i uczniów. Dzięki nim wiadomo, jakie wiadomości i umiejętności będą sprawdzane w zadaniach egzaminacyjnych oraz co należy z lat wcześniejszych powtórzyć do egzaminu. Wprowadzone rozwiązania pozwolą również na większy komfort pracy nauczycielom.
3. Ankieta dla rodziców
Szanowni Rodzice!
Przesyłam Państwu treść pisma oraz link do anonimowej ankiety, którą przesłało do szkół Kuratorium Oświaty w Katowicach:
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
prosimy o niezwłoczne przekazanie rodzicom uczniów szkół podstawowych dla młodzieży, liceów ogólnokształcących dla młodzieży, techników i szkół branżowych I stopnia linku do anonimowej ankiety dla rodziców dotyczącej zdalnego nauczania w szkołach w sytuacji czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Ankieta dla rodziców będzie dostępna do 15 grudnia 2020 roku.
Pozdrawiam serdecznie,
Krystyna Janiszewska
5. Szkoła z TVP - nowy projekt Telewizji Polskiej i MEN
Już dziś, 30 marca br. od godziny 8.00 ruszyły pierwsze lekcje z TVP! Materiały będą emitowane od poniedziałku do piątku na ogólnodostępnych antenach Telewizji Polskiej. Znajdą się także na VOD.TVP.PL. Pasmo to skierowane jest do uczniów klas 1-8 szkół podstawowych. Sponsorem projektu „Szkoła z TVP” jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Zapraszamy do oglądania!
>> Szkoła z TVP - Plan lekcji4. Konto Rady Rodziców
Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej w Bełku
O.K. Bank Spółdzielczy
Nr konta:
4684-5410-9520-0300-0197-8300-01